Translate

maandag 20 juli 2015

Een hoes voor de naaimachine en de auto


 Voorbeeldjes aan de muur en stapels met quiltblokken van allemaal lieve quilters uit heel Nederland, die een blok maakten voor de Autohoes van Vlijtig Liesje. Het is zover! Het megaproject gaat beginnen, tussen alle beslommeringen door van 2 verhuizende student-kinderen en de voorbereiding van een nieuw quiltseizoen voor het atelier en de lesclub.


Eerst maar eens voor de vuist weg wat blokken aan elkaar stikken tot grote lappen, want die worden straks vast en zeker gebruikt. Met toestemming van de dinsdagavond lesclub mogen mijn Sara 50 jaar blokken er ook in. Die hebben zij gemaakt voor mijn verjaardag in oktober. 


Mijn Bernina 710 is een heerlijke machine om dit project snel en netjes aan te pakken. Het grootste voordeel is dat hij zelf automatisch aan- en afhecht. Dat spaart tijd. Op kleuren letten doe ik niet, heb ik besloten. Het moet een vrolijk bont geheel worden. 


Af en toe krijg je er wel even een punthoofd van.... of eigenlijk een garenklosjeshoofd...


Op een regenachtige zondag, tussen de buien door ging ik aan de slag om met een dekbedhoes van mijn moeder een basisvorm te maken voor de Fiat 500L. Heel wat bukken, knippen, vast tapen, aftekenen en nadenken.


Een inspannend werkje, dat zie je wel aan mijn gezicht. Mijn man bekeek het eens even van een afstandje en krabte op zijn hoofd: 'komt dat wel op tijd af..'


Natuurlijk!! We gaan door en ook in het atelier de komende week zie je mij druk in de weer met de naaimachine. En die lieve Gerrie helpt deze week ook nog even mee, voordat de winkel sluit zaterdag voor 3 weekjes. 


En dit lieve hoesje is ook inmiddels klaar, het is een naaimachine hoes van flanel. Er komt in het najaar een workshop en ook gaan we het patroon en de materialen los verkopen. Het nieuwe cursusprogramma komt binnenkort op de website. 


Naaispulletjes en rozen.... daar houden de meeste quilters van


Het nieuwe uithangbord aan de weg doet goed werk; de bezoekers zijn blij omdat ze direct zien waar ze moeten zijn. 

Oh ja, voordat ik jullie weer een prettige week toewens: wie heeft er nog UFO's over, blokken over, om in de autohoes nog te verwerken? We komen nog wat te kort. De maat maakt niet uit nu. Alvast bedankt!!



2 opmerkingen:

  1. Wat een super goed idee Hanneke om de Sara blokken er bij te doen!!
    Nog 1 weekje en dan kan je gaan genieten van een welverdiende heerlijke vakantie liefs Joke xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig project. Succes, dat wordt een unieke autohoes!

    BeantwoordenVerwijderen