Translate

maandag 11 juli 2016

Welcome Quilters....


Wat bloeit en groeit alles uitbundig deze zomer! De Quiltwinkel ligt verstopt tussen al die prachtige bloemen in de tuin...


De roestige bloemen die wij kochten in de Elzas vorig jaar worden opgenomen in een veld van roze bloemen rond de vijver. 


Ieder jaar geniet ik weer van onze gestreepte roos aan de veranda. Een roos met STREPEN, ja hoe bedenkt de natuur het, wat bijzonder toch)- 


En mijn moeder borduurt maar door... Zaterdag gingen we samen naar de borduurwinkel, weer een lap halen, want haar borduurwerk is bijna af en zonder handwerk zitten is absoluut ondenkbaar!


De hexagonnen quilt groeit gestaag... we gaan binnenkort pakketten maken voor de najaarscursus in 4 lessen, waar we deze quilt gaan maken en iedereen mag haar eigen rand straks kiezen. Mooi simpel of lekker druk en bont. Ik kies denk ik voor het laatste....ik denk dat het een French General stof wordt.


De dames uit de Meern waren weer gezellig op de bee dinsdag. Brigitte bracht een fantastisch fotoboek mee over hun reis naar de Amish in Amerika, afgelopen voorjaar. Dit is de achterkant van het boek. Ohh zo'n vlag ga ik ook maken. Ik zie hem al hangen aan de winkel! Dan wel in een Hollands sfeertje natuurlijk.)-. Welcome Quilters, dat geldt zeker bij ons in de gezellige quiltwinkel. Kom je snel weer langs? 


Barbara eijdems showde haar Blue Bird Lane quilt, die zij net af heeft. Mooi!


In onze blokhut in Loosdrecht hangt mijn Maritieme Quilt, het was ooit een blok van de maand SWAP. Ik kreeg iedere maand een blok, gemaakt door een andere bevriende quilter. MMM ik heb zo weer zin in zo'n blokkenruilclub... maar tijd tijd....


Zo leuk om iedere keer blij te zijn met zo'n oude quilt. Het is een beetje thuiskomen, als ik de deur open doe van de blokhut en ik zie meteen de quilt aan de wand. De hele zomer lacht hij mij toe.

Fijne week allemaal!


1 opmerking:

  1. Wat een leuke quilt, jouw maritieme quilt. En de Blue bird Lane van Barbara is zo mooi geworden. Ik mocht haar 2 weken terug ook zien. Zo netjes en ook snel gedaan. Fijne zomer! Ik hoop een keer aan te komen bij je.

    BeantwoordenVerwijderen