Translate

maandag 30 mei 2016

Huis verven en quilts (n)aaien.....

Het moest er van komen, het huis is hard toe aan een verfbeurt. Zelf moest ik even zin maken maar nu zijn manlief en ik druk aan het verven buiten. Zachtgrijs en cremewit, daar komen de planten zo mooi tegen uit en..... de Quilts ook!


Het kastje van mijn oma op de veranda was zo kaal en lelijk, dus die kreeg ook een opknapbeurt.



Wat een uitbundig voorjaar, de bloemen van de blauwe regen zijn zoooo mooi!


Binky zit op z'n vertrouwde uitkijkpost voor het raam. Gaat het vrouwtje nu eens opzij? Ik moet kijken of er quilters aankomen!


Gerrie die in de quiltwinkel staat maakte deze prachtige drunkards path quilt, met stoffen uit de serie Scarlet van Moda.


Het patroontje staat in het eerste nummer van Klossie, de glossy voor Quilters. Leuk hoe het quiltwerk de vorm versterkt.


 En die pittige rode rand? Die zit gewoon aan de randstof vast. Gratis inbegrepen dus...


Cursist Betsy is druk in de weer met haar 5e naaimachinehoes. Nu eindelijk eentje voor haarzelf, want ze geeft de andere allemaal weg. Je zal zo'n vriendin hebben, heerlijk.


Cursist Cootje is lang aan het priegelen geweest met deze schattige quiltbadge van 6x9 cm.
Oooo en dan dat mereltje met z'n gele snavel. Nu alleen nog even afwerken en ze heeft een uniek exemplaar. Ik zou zulke badges wel willen sparen, net als mijn speldenkussens. 


Veel lieve cadeautjes in de winkel als je iets leuks zoekt. Wat dacht je van een minicharmpack...


of zo'n 5- delige Fateight ster? In onweerstaanbaar blauw)- 


De dames van de woensdaggroep kunnen ook al niet kiezen....


Buiten zijn er ook onverwachte verrassingen,


Zoals de duif die plotseling een nestje aan het bouwen is tegenover de voordeur. 


Net bericht gehad dat mijn nieuwe quilt, de Dutch Tile Quilt, mag hangen bij de ATT van het Quiltersgilde in Breda. dat komt door een mevrouw op de regiodag in Berkel en Rodenrijs. Zij wees mij op de 9 blokken in mijn quilt. "Dat is 3 en 3", riep zij, "Het thema van de ATT, die moet je insturen." Zo gezegd zo gedaan en hij mag komen, dank u wel mevrouw!

Fijne week allemaal,


4 opmerkingen:

  1. Mooi dat grijs. De schuur hebben wij in (bijna??) dezelfde kleur. Onze buurvrouw vroeg, en wat wordt de nieuwe kleur. Dacht dat het grondverf was grrrrr.... ik vind het zo mooi!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha ha, dat dachten sommige mensen hier ook. Maar echt... dit grijs is mooi! Wacht maar tot alles af is mensen.

      Verwijderen
  2. Leuk jullie verfwerk, en gezellige quilts laat je zien, lekker inspirerend

    BeantwoordenVerwijderen